Tekan Je tak kena Bayar pun

Friday, March 22, 2013

My 1st Dating With Him...

Assalamualaikum...

Aku tak tahu kenapa aku nak tulis kat sini pasal 1st dating dgn dia ni...entah la..mungkin sebab dah lama x dating dgn orang lelaki bujang..aku jadi teruja sikit..(hehehehe..gatai no)...dah lama aku berchatting dgn dia kat fb...tapi x pernah jumpa...

Balik kerja semalam....21 Mac 2013... aku baring2 bergolek atas katil sambil menonton ceta" Rindu Bertamu Di Abu Dhabi"... tiba2 phone aku berbunyi..aku lihat x ada nama si pemanggil..entah kenapa aku angkat...walhal sebelum ni..kalau no yang x aku save dlm hp memang aku x akan angkat punya...tapi malam tadi entah kenapa aku angkat...dan bermula la bicara pertama kami di telepon...padahal dia dah lama minta no aku..


Aku : Assalamualaikum...
Dia : Walaikumsalam..
Aku : Saper ni?
Dia : I la K_ _ _ _ _ _
Aku : ohhhh...eh kenapa nama u x naik? 
Dia : U x save la tu..
Aku : ehh..i save la..(tiba2 baru aku teringat...aku save kat hp lagi satu)
Dia : emm...u ni..U buat apa?
Aku : tak ada apa...baring2 tgk ceta kat TV3 ni..
Dia : ohh...u nak jumpa i?
Aku : Jumpa U? Bila? (fuhhhh excited giler)
Dia : Lepas maghrib bole?
Aku : bole2..(buat muka girang...senyum sampai ketelinga..)
Dia : ok...lepas magrib ni i msg u...i nak solat kat masjid hijau dulu
Aku : Ok...(Giler kalau dia tengok senyum aku sampai ke telinga mesti dia kutuk aku)
Dia : ok dear nanti lepas maghrib i msg u k..Bye..
Aku : Bye...(Senyum lagi sampai ke Telinga)


Saat berganti Saat...Minit berganti Minit...aku cuba buat2 cool jer...Sempat borak dgn housemate aku lagi..emm..aku tgk jam..dah kul lapan...x ada pun dia msg...aku tgk jam lagi dah kul 8:30pm...emm tak jadi kot...mungkin dia busy..tak pe la...aku terus ke dapur basuh cawan yang aku guna..keluar dari dapur...housemate aku ckp telepon aku dari tadi berdering2..aku cepat2 ambil phone dan jawab..


Aku : Assalamulaikum
Dia : Walaikumsalam..I ada kat seksyen 9 ni..nak jumpa u kat mana?
Aku : emmm...u tunggu i kat...kat..kat...emmm...papa rich bole? (tiba2 jadi x ingat lak nama restaurant ni)
Dia : Papa Rich? Kat mana u?
Aku : Ala...kat sek 9...dekat2 dgn masjid hijau tadi..
Dia : Ohh..ok2 I cari..Bye..
Aku : Bye...

aku pun stat bersiap ala kadar...emm..pakai je la apa yg patut..dah tak sempat nak iron...cari baju yang tak perlu nak iron.. :). aku gerak dari rumah nak dekat kul 9:00pm... sampai kat Papa Rich Lebih kurang kul 9:10pm...dalam keta sempat lagi aku berdoa...YA ALLAH YA TUHANKAN...KAU PERMUDAHKANLAH PERTEMUAN AKU DENGANNYA...AMIN..


Aku pun berjalan masuk kedalam Papa Rich...aku tgk dia tengah dok main handset..aku terus beri salam kat dia...dia jawab salam....dan senyum...sumpah...hati masih berdebar2....dia yang banyak tanya...maklumlah..aku kan tak banyak cakap...tapi bila berbual dgn dia...memang seronok...ada saja hal yang dia nak tahu tentang aku..sambil tu aku tgk kiri kanan...mana lah tahu ada orang yang aku kenal....sah..memang ada...jiran depan rumah mak aku dgn family dia...dan pensyarah kat tempat aku kerja...dalam hati aku berdoa...jangan la dr ni perasan aku...kalau yang jiran ni...biarlah dia tahu... :)..macam dia tanya aku..apa yang aku minat...aku cakap la aku suka tgk movie...g karaoke..walaupun x pandai nyanyi...dia pun cakap dia x pandai nyanyi..tapi bila dia nyanyi... dia akan nyanyi lagu..SAYANG..Shea..tu..dia pun nyanyi depan aku...lepas dia nyanyi..dia ckp..aku kalau aku dgr lagu ni..aku mesti ingat dia...So SWEET..
Masa begitu mencemburui kami...Berbual punya berbual....aku tak sedar jam dah nak dekat kul 12:00am dah...dia pun bgn dan terus g bayar...kami pun berjalan beringin keluar...rasa macam dah lama jer kenal dgn dia...SUMPAH...Aku rasa BEST sgt dgn pertemuan ini...insyaallah...akan ada pertemuan kali kedua...dia ajak aku keluar lagi..berjalan beriringan ke kereta buat aku rasa BAHAGIA...sampai je kat depan kereta...ntah macam mana aku boleh tersalah cakap.." Ok la u,...kereta i dah sampai.." dia pun tanya aku..." kereta u dah sampai? mana? " "ehh..silap...bukan kereta i dah sampai...i dah sampai kat kereta i..." (huhuhuhu..ayat bm pun boleh tonggang langgang..)..kami berpisah ke kereta masing2...dia janji..insyaallah...kita keluar lagi..aku senyum dan anggukkan kepala..Rasa berat je HATI ni nak berpisah dgn dia...

Betul apa yang dia cakap...aku akan senyum sampai hari ni...BETUL...sampai saat aku menulis ni pun aku masih tersenyum...mengingati Kisah PERTEMUAN PERTAMA KAMI....Syukur pada mu Ya Allah..Kau lancarkan segalanya...

Ya Allah Ya Tuhanku...ada kah dia Empunya Tulang Rusuk Kiri yang aku bawa selama ini? Kau berkatilah HUBUNGAN ini Ya Allah..Amin...Ya Rabbil Alamin..







No comments:

Post a Comment